zaterdag 19 augustus 2017

Valreas viert dat het mede enclave is van de "papes de Avignon". Als ik het goed begrepen heb. En dat al 700 jaar.
Naast een groot feest met optocht en commerciële stalletjes, was het bij uitzondering ook mogelijk om de oude toren te beklimmen.

Daar zit wel een heel oude klok,maar zonder klepel. Daar voor in de plaats een mechanische klepel aan de buitenkant.
Een Française was met haar kop onder die klok om een telefoon gesprek te voeren.

Op dat moment dacht ik dat het misschien ook mogelijk was om die mechanische klepel ook met de hand te kunnen laten vallen.

Het kon.

Toch aardige lui die Fransen, ze bedankte me met bravo. Maaike liep weg, ze schaamde zich, snap niet waarom, zij deed niets.
Ik liep ook maar weg, kon alleen moeilijk de smalle trap af komen, zag weinig, had tranen in mijn ogen.
Was niet van verdriet. ☺️



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zet hier uw reactie: