dinsdag 27 mei 2014

 Vandaag gevraagd om voor een "Event" organisatie een groep mensen van het HN Airport Hotel naar IJmuiden te brengen. Daar stonden we dan met een 50 jaar oude YA328 voor dat hele luxe hotel. Natuurlijk waren er genoeg gegadigden die in die bak wilden gaan zitten voor een bijzondere rit. Dat het een bijzondere rit zou worden kon ik ze sowieso al voorspellen. Want in mijn diensttijd, toen ik op deze auto's reed, waren ze al niet geruisloos en dat was na 45 jaar niet verbeterd. Wat een kabaal en bij 70 km stuiterden we gewoon over de weg.
Ok, 16 man achterin en daar gingen we, ja ongeveer 200 mtr en toen gaf ie de geest. 6 cil. benzine. Op de heenweg reed ik en toen we er bijna waren begon ie al tegen te stribbelen en nu wilde ie niet meer op toeren komen.
 Gelukkig is mijn tijdelijke maat (die wel bij het bedrijf hoort) een goede monteur en na gezamenlijk sleutelen en een paar uur later gingen we weer (carburateur defectje) Met een geleende schroevendraaien van de nabij gelegen MAN garage is het uiteindelijk gefixt. Natuurlijk moest de monteur van de MAN ook even een rondje om jeugdherinneringen op te halen. Moet eerlijk zeggen dat het hem goed af ging. Ik had op de grote weg nog problemen met het terugschakelen (dubbel clutch). Terwijl ik er vroeger mee schakelde zonder de koppeling te gebruiken. Wordt toch wat ouder, hmmm.
Geen stuurbekrachtiging, wel luchtremmen.
Ja ook ik moest in een zogenaamde "legeruitrusting". Het moest een "sfeertje" over brengen. Nou zo wilde ik niet op de foto. Dus maar een selfi gemaakt om het hoekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zet hier uw reactie: