zondag 23 juni 2013

Even minder leuk

Ik zie in Spanje deze joekel van een camper ( een bus met 3 assen en 24 ton zwaar). Het is een Duitser met aanhanger.
Ik zeg, die ken ik die camper, heb ik 5 jaar geleden in Santa Pola gezien, stonden we naast op de haven. "Ja, jij wel, nee hoor zal je wel mis hebben".
Ik sprak de man aan en hij zei, ja en ik herkende jouw camper ook. Ik vraag hem dat hij toen toch met een vrouw was.
De man stond buiten in onze deuropening en begint hij daar toch te huilen. Bleek dat zijn vrouw een paar dagen geleden letterlijk de benen had genomen.
Op blote voeten, zonder geld en zonder telefoon. Hij is een Pool en zij een Duitse. Oude joekel van een camper, verkregen omdat iemand zijn schuld niet betaalde. Maar dat terzijde.
Na 41 jaar was er blijkbaar een emmer overgelopen. Zet je toch aan het denken! Elke keer dat de man er over begon, en dat gebeurde ook, stonden de tranen hem in de ogen. Hij begreep ook dat ie fouten gemaakt had, maar dat ie geen kontakt kon krijgen met zijn vrouw vond ie het ergste. We stonden naast een natuurpark en daar kwamen ze vaker dus hadden ze daar kennissen, maar die zeiden niets. Het vrat aan hem.
Triest. Ben hem even als afleiding gaan helpen met zijn accu's.
Detail, in de bus zit een 15 liter 6 cil Catterpiller.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zet hier uw reactie: