woensdag 5 juni 2013

Even een verslag zonder te veel foto's. Na een zeer vochtige reis door Frankrijk en Spanje waren we in een zonovergoten Portugal aangekomen.
De eerste camperplaats was meteen een topper. Branganca. Heerlijk 2 nachten gebleven.
Later CP's moeten bezoeken die of niet te vinden waren of waarvan de coordinaten niet klopten, we werden er een beetje narrig onder. Rij je met je 4 ton over bergweggetjes en via boerenerven om de CP te vinden en dan blijkt er gewoon geen te zijn.
We hebben weggetjes gereden zó steil dat je er met je personenauto niet over wil.

Nu wat anders. We staan op een CP die wel leuk is en er staan ook nog mensen uit Nibbixwoud, dus konden we even ons eigen taaltje lullen, want Portugees moet niet willen kunnen volgen, dat lukt je niet.
Bloedheet en ik vond het tijd om eens mijn zwembroek aan te gaan doen. Uiteraard waren alle ramen geblendeerd tegen de warmte.
Ik riep Maaike met een samenzwerende stem:"Maaike, ik zie een naakte kerel". Nou die kwam gezwind de camper in en zei:'Ik kom bij je kijken". Want alleen het plein op kijken durfde ze niet.
Eenmaal binnen:"Waar, waar"? Toen keek ze naar links en daar stond ik in mijn blote kont. "Klootzak", zei ze heel toepasselijk!

We staan nu op een CP die helemaal nieuw is. We kwamen aan en ik vertelde waarvoor we kwamen. We moesten € 11 betalen en de baas werd ingelicht dat er mensen van "Facile-en Route" waren. We kregen een rondleiding en inmiddels kwam de baas.
Snel werd de opdracht gegeven dat wij ons geld terug kregen en we werden uitgenodigd in het privé appartement en getrakteerd op een oud wijntje (27 jaar oud) én lékker dat die was!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zet hier uw reactie: