vrijdag 22 februari 2013

Het is nu half 11 (22.30) en de buitentemperatuurmeter geeft 17 graden aan. De eerste avond in Spanje zonder de kachel aan. Kachel aan moet je met een licht korreltje zout nemen. Hij houdt de temperatuur op peil.

Over  korreltje zout gesproken. Vandaag een flinke hap uit het huishoudbudget. 56 eurocent voor een lang gezocht zoutvaatje gekocht bij jawel de AH in Alfaz. Kom hier al een aantal jaren en wist niet dat het een AH is, daar naast de markt.

We waren trouwens net aan op de markt en ik voelde me raar in mijn hoofd. O jé, dacht ik, ik zal toch geen migraine krijgen. Dat heb ik gelukkig de laatste tijd nog zeer weinig. Maar ik kreeg van die rare benen en kon amperaan rechtuit lopen. Nou eet ik s'morgens nogal vroeg en niet te veel. Van die "fruitvlokken met melk".
Het werd steeds erger en ik voelde dat ik iets wilde eten. Maaike had het over een hongerklop en ik moest aan mijn schoonzuster Laura denken die dat ook wel eens heeft en dan een banaan neemt.
Bananen zijn er genoeg op de markt en na een banaan en een portie van die "oliebol-stengels" met extra suiker werd ik weer het mannetje.
Wel de rest van de dag een beetje raar in mijn hoofd. Mensen die me kennen zullen daar niet verbaasd over zijn.
Ondanks dat was onze ploeg onoverwinnelijk bij het boulen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zet hier uw reactie: