donderdag 17 januari 2013

Vandaag eens tijd gekregen en genomen om eens rustig op het "dorp" te kunnen rondkijken. Buiten de mensen die we al kenden zijn er ook 'vreemden' neergestreken. Die moet je natuurlijk met enige gereserveerdheid observeren.
Zo loopt er een man rond, zegt men, die op zijn hond lijkt. Het is waar. Hij heeft zo'n "rommelhondje" en zo ziet hij er ook uit.
Heb hem nog niet gesproken maar wel tegen gekomen en mijn mensenkennis meldde dat het een aardige kerel is.

Nu heb ik zijn blog gelezen en kom tot de conclusie dat mijn mensenkennis nog goed werkt.

Er staat ook een Noor, die alleen is. De man kwam voorbij onze camper lopen terwijl wij daar met Sjef stonden te praten. Die werd bijna omver gelopen en moest een stap opzij doen. Ja zegt die, wat een bruut.
Kon ie wel eens gelijk in hebben, blijkt dat ie in november ook een flinke aanvaring met zijn vrouw heeft gehad en die heeft ie vervolgens naar huis gestuurd. Kan ook zo zijn dat ze hem zat was en is vertrokken, maar dat zal je dan van haar moeten horen, denk ik.

Zaterdag wordt er een jeu de boules toernooi gehouden. Eheparen tegen eheparen. Komt de organisator van dit spectakel naar me toe en probeert me tactisch wijs te maken dat het voor anderen leuker is als ze tegen ons niet met 13-0 op hun donder krijgen.
Ik probeer Ludo te vertellen dat hij dat verhaal beter tegen Maaike kan ophangen want die is fantieker dan dit persoon. Ik wil nog wel eens een puntje weggeven en dat komt in principe niet bij haar op te doen.

Morgen verhuizen we dus naar voren. Komen we op een ruimere plek te staan en wat belangrijk voor ons (mij) is, kan ik s'morgens vroeg lekker op mijn stoel in het zonnetje voor mijn camper zitten en uit de eventuele wind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zet hier uw reactie: